pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Ważny zysk i długo nic

KUP LICENCJĘ
Sylwia Wedziuk
Pin It email print

Połowy przedsiębiorców poza chęcią szybkiego zysku nie obchodzi nic innego. Prawie drugie tyle ceni także inne wartości.

 

Rzetelna Firma zbadała przedsiębiorców pod kątem społecznej odpowiedzialności biznesu. Z badania wynika, że aż 49,3 proc. firm kieruje się w biznesie chęcią szybkiego zarobku i nic poza tym. Prawie drugie tyle, 42,5 proc. ankietowanych, twierdzi jednak, że przedstawiciele polskich firm patrzą na działalność bardziej kompleksowo i pamiętają o satysfakcji klienta, działaniach proekologicznych czy akcjach charytatywnych.

— Niespełna połowa przedsiębiorstw, która uważa, że stosuje dobre praktyki biznesowe, to mało. Widać jeszcze wiele firm nie rozumie, że prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego przynosi wymierne korzyści. Rozwijając swoje relacje z interesariuszami, dostawcami czy środowiskiem lokalnym podnosimy przecież wartość firmy, a to przynosi zysk — mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Zaznacza jednak, że aby te wymierne korzyści się pojawiły, strategię CSR trzeba wpisać w długofalowe plany firmy, a za tym idą procedury, mierniki efektywności i stały dialog z interesariuszami. Jednorazowa akcja charytatywna czy wyjazd integracyjny pracowników nie wystarczą.

Z badania wynika także, że 14 proc. firm nie widzi sensu w dbałości o relacje biznesowe czy pracownicze, a 28 proc. nie ma na ten temat zdania.

Ponadto badani przedsiębiorcy wskazywali największe wartości w biznesie. Najczęściej pojawiała się troska o jakość usług i satysfakcję klientów, na drugim wiedza i profesjonalizm, a na trzecim uczciwość i przejrzystość.

Właściciele firm uznają też takie wartości, jak elastyczność, szacunek do otoczenia, pasja i zaangażowanie. Dla najmniejszej liczby przedsiębiorców wartością w prowadzeniu biznesu jest natomiast pomoc słabszym, konkurencyjność, działanie na rzecz środowiska lokalnego, patriotyzm oraz wspieranie krajowej gospodarki. Zdaniem Waldemara Sokołowskiego, szczególnie martwi trzecia pozycja uczciwości i przejrzystości.

— Zarówno w kwestii kapitału społecznego, jak i zaufania mamy jeszcze wiele do zrobienia — twierdzi prezes Rzetelnej Firmy.

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Wiadomości dnia na Firma.pb.pl


Najlepsze blogi o biznesie

...i bliskie końca

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu