pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Triki na zwiększenie sprzedaży w sklepach

KUP LICENCJĘ
Mirosław Konkel
Pin It email print

Detaliści prześcigają się w pomysłach na uśpienie czujności klientów.

 

Notowania

INSTALKRK

W tym roku Kowalski wyda na świąteczne zakupy 1121 zł, z czego prawie połowę (512 zł) na artykuły spożywcze — wynika z badania Deloitte. Ile dany detalista uszczknie z tej kwoty? To zależy od atrakcyjności jego oferty, jakości obsługi i renomy sklepu. Ale nie tylko.

Sukces sprzedażowy jest też wynikiem stosowania zasad wywierania wpływu i nowych technologii. Sprawdzonym sposobem oddziaływania na klientów są zniżki i okazje typu „dwa produkty w cenie jednego”. Warto też wspomnieć o marketingusensorycznym, czyli oddziaływaniu na nabywców za pomocą muzyki, kolorów, świateł i zapachów. Na tym kupiecka pomysłowość się nie kończy. Efektywną metodą jest umieszczenie produktów reklamowanych w gazetkach przy wejściu do placówki.

— Chodzi o to, by kupujących jak najszybciej zainteresować dostępnym asortymentem, w tym ofertami specjalnymi, i rozciągnąć strefę zakupów na cały sklep — tłumaczy Adam Beniowski z firmy Pro Business Solutions zajmującej się rozwiązaniami dla handlu.

Inny zabieg to ustawienie określonych towarów na wysokości wzroku konsumenta. Z pomocą przychodzą m.in. okulary z czujnikami, za pomocą których obserwuje się, gdzie najczęściej patrzą klienci i na co zwracają uwagę. Takie analizy określa się mianem eye trackingu. Badacze obserwują również, jakimi ścieżkami podążają konsumenci. Instalują kamery, wyposażają wózki sklepowe w nadajniki i tak powstają mapy popularnych ścieżek.

— Robiąc zakupy w zgiełku, tłoku i pośpiechu, klienci sięgają po produkty łatwo dostępne, czyli te, które pierwsze rzucają się im w oczy, bo są wyłożone na specjalnych ekspozycjach w głównych alejkach marketu — wyjaśnia Adam Jankowski. Znajomość trików to broń obosieczna — jeśli konsumenci również posiedli tę wiedzę, łatwiej zapanują nad bezmyślnym sięganiem po portfel. © Ⓟ

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Wiadomości dnia na Firma.pb.pl


News

Wielki świat ponownie w Davos

W połowie stycznia do...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na...

Kontrakty terminowe na...
News

Wkręcani w procesy

Od wielu miesięcy ton publicznej dyskusji na temat...
News

Zawrotna kariera abuzywności

Jestem pewien, że gdyby za...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na piątek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Polski biznes spodziewa się najgorszego w...

Przykro to powiedzieć, ale...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na czwartek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Giełda (byk i niedźwiedź)

Środa: słówko na dziś....
Najlepsze blogi o biznesie

...i bliskie końca

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu